על ביה"ס
בתיכון הרב תחומי פ"ת א', אנו מאמינים שכל תלמיד יכול לממש את הפוטנציאל האישי שלו ולהגיע להישגים לימודיים, ערכיים וחברתיים.
אנו מציעים סביבת למידה תומכת, מקצועית ומעשירה שמאפשרת לכל אחד ואחת לצמוח, להתקדם ולגלות את החוזקות שלהם.
צרו איתנו קשר עוד היום והצטרפו אלינו לעתיד מלא בהצלחות!
תלמידים והורים יקרים,
אנו גאים להציע לתלמידינו סביבת למידה חדשנית, תומכת ומעוררת השראה, שמטרתה לטפח הישגים לימודיים, ערכים חברתיים ומיומנויות המותאמות למאה ה-21. צוות המורים המסור שלנו פועל מתוך מחויבות למצוינות, תוך דגש על כבוד הדדי, סבלנות ונחישות, כדי להבטיח את הצלחת כל תלמיד.
בית הספר מוביל את תלמידיו לעבר עתיד מבטיח באמצעות שילוב למידה חווייתית, פרויקטים ייחודיים כמו "מפרש לחיים," ושיתוף פעולה עם התעשייה והקהילה.
אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לשנה חדשה של צמיחה, יצירתיות והישגים משמעותיים. יחד, נבנה עתיד טוב יותר לכל אחד ואחת.
בברכה,
מירי ענני
מנהלת תיכון הרב תחומי פ"ת א'
"הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא." —אלברט איינשטיין
חזון תיכון הרב תחומי פ"ת א'
- בית הספר שואף להוביל את תלמידיו להיות אזרחים עצמאיים, ערכיים ומשמעותיים, בעלי זיקה עמוקה לקהילתם ולמדינת ישראל.
- אנו מאמינים בטיפוח מצוינות לימודית, חברתית וטכנולוגית, תוך התאמה אישית לצורכי התלמיד ולשאיפותיו.
- בית הספר מטפח סביבה לימודית מעוררת השראה, המעודדת יצירתיות, חשיבה ביקורתית וסקרנות אינטלקטואלית.
- הכנת תלמידינו לעולם המתקדם והמשתנה באמצעות הקניית מיומנויות המאה ה-21: עבודת צוות, שיתופיות, יזמות ומיומנויות טכנולוגיות.
- עידוד מעורבות חברתית ולקיחת אחריות אישית, תוך טיפוח ערכים של כבוד הדדי, מנהיגות ורצון לתרום לקהילה, לסביבה ולמדינה.
- שיתוף פעולה מתמיד עם הקהילה המקומית, מתוך ראיית בית הספר כחלק בלתי נפרד ממנה.
- מתן מקום לכל תלמיד לגלות את זהותו האישית, לממש את הפוטנציאל שלו ולהגשים את חלומותיו.
-
העלאת אחוזי התלמידים הזכאים לתעודת בגרות (מיצוי הפוטנציאל האישי של כל תלמיד).
-
פיתוח צוות המורים בביה"ס והכשרתו לעבודת צוות,למיומנויות הוראה ועזרת מחשב ולפיתוח תוכניות לימוד בהתאם לרמות השונות של אוכלוסיית התלמידים הבית ספרית.
-
הקניית ערכים יהודיים ואוניברסליים לעיצוב דמותו של בוגר ביה"ס. פיתוח תרבות בית ספרית מקובלת, ידועה לכלל אוכלוסיית ביה"ס: הנהלה, מורים, תלמידים והורים.
מטרות ויעדים
א. במוקד החינוכי- ערכי:
הקניית מערכת ערכים המבוססת על התרבות היהודית והאוניברסלית שיאפשרו לתלמידלהשתלב בחברה הלומדת בביה"ס, ובעתיד בחברה כאזרח מועיל לעצמו ולקהילה. ערך כבוד האדם, המעורבות והערבות ההדדית עומד
במרכז המדיניות החינוכית בביה"ס. השמירה על ערך זה מהווה את הבסיס למערכת היחסים של אוכלוסיית ביה"ס: תלמידים, הורים, מורים והנהלה.
ב. במוקד הלימודי פדגוגי:
בניית מסגרת לימודית מובנית וממוקדת ובניית סביבה חינוכית תומכת שתאפשר לכל תלמיד ביה"ס למצות את כישוריו ואת יכולותיו.
הקניית ידע, השכלה רחבה וכלים ללמידה עצמית ולפיתוח החשיבה.
– קבלת תעודה בגרות ותעודה טכנולוגית שיאפשרו לימודי המשך.
כל אלה יבטיחו לתלמיד הצלחה בבחינות הבגרות ויכשירו אותו ללימודים במסגרת שמעבר לביה"ס התיכון, לימודי י"ג – י"ד, מכללה או אוניברסיטה.
הדרך להצלחה שלך
זכאות לתעודת בגרות ותעודת טכנולוגית
מגמות לימוד ייחודיות ומעניינות, השמת דגש על יצירתיות,אמנות, תקשורת ומחשבים.
תוכנית חברתית עשירה.
דירוג כיתתי על פי רמה אישית.
אפשרות לימודים לתואר טכנאי, הנדסאי B-Tech או אוניברסיטה.
מעבדות מתקדמות ומשוכללות ומחוברות אינטרנט.
סגל מורים רב ניסיון ומיומן.
מדיניות "דלת פתוחה" בין המנהלת לתלמידים.
יחס אישי, מערך תמיכה ובניית תוכנית אישית.
12 כיתות חדשות לנוחות התלמידים (מיזוג, תקרה אקוסטית וכו').
חצר ביה"ס מותאמת לרווחת התלמידים.
לימודי מחשב ברשתות מחשבים ובפיתוח מערכות מידע.
העמקה של הלמידה הממוחשבת במקצועות העיוניים.
הלימודים במגמות הטכנולוגיות מתקיימים באמצעות תוכנות מחשב מקצועיות.
רדיו תלמידים בבית הספר בהפסקות.
אתר התקשוב של מפ"ט עמל – תלמידים מחוברים לחברים ולמורים מביה"ס דרך האינטרנט.
הדרך להצלחה שלך – זכאות לתעודת בגרות ותעודת טכנולוגית בכל מגמות הלימוד
מגמות לימוד ייחודיות ורלוונטיות, השמת דגש על יצירתיות,אמנות,תקשורת,מחשבים טכנולוגיה ואוטו-טק.
תוכנית חברתית עשירה.
דירוג כיתתי על פי רמה אישית.
אפשרות לימודים לתואר טכנאי, הנדסאי או אוניברסיטה.
מעבדות מתקדמות ומשוכללות ומחוברות אינטרנט.
סגל מורים רב ניסיון ומיומן.
מדיניות "דלת פתוחה" בין המנהלת לתלמידים.
יחס אישי, מערך תמיכה ובניית תוכנית אישית.
12 כיתות חדשות לנוחות התלמידים (מיזוג, תקרה אקוסטית מקרן ועמדת מחשב למורה ועוד').
חצר ביה"ס מותאמת לרווחת התלמידים.
לימודי מחשב ברשתות מחשבים ובפיתוח מערכות מידע.
העמקה של הלמידה הממוחשבת במקצועות העיוניים.
הלימודים במגמות הטכנולוגיות מתקיימים באמצעות תוכנות מחשב מקצועיות.
רדיו תלמידים בבית הספר בהפסקות.
מבנה הלימודים בביה"ס
בביה"ס נלמדים מקצועות לימוד עיוניים בצד מקצועות לימוד טכנולוגיים.
המקצועות העיוניים נלמדים בכיתות אם, בעוד המקצועות ה טכנולוגיים נלמדים במעבדות או בחדרי מקצוע בקבוצות לימוד קטנות, יתרון המאפשר יחס אישי לכל לומד. מקצועות הלימוד העיוניים (תנ"ך, ספרות, לשון עברית, היסטוריה, אזרחות, אנגלית ומתמטיקה) הינם לימודי חובה החלים על כל תלמידי מדינת ישראל.
מגמות הלימוד הטכנולוגיות הינם לימודי חובת בחירה של מקצוע מוגבר.
השילוב של מקצועות החובה העיוניים וחובת הבחירה של המגמה מקנה תעודת בגרות. בתום שלוש שנות לימוד יוכל הבוגר לזכות בתעודת בגרות ו/או בתעודה טכנולוגית ולהמשיך את לימודיו לכיתה י"ג – י"ד במסגרת בית הספר או במסגרת מכללות אחרות של רשת עמל.
בביה"ס יש: ספריה, אולם התעמלות, מגרש ספורט, חדר כושר, מעבדות מחשבים,חדרי מגמות, משכן לאמנויות, חצר מרווחת עם ספסלים ומזנון.
לימודי המגמה בכיתות י' – י"א – י"ב בנוסף למקצועות החובה
בכל מקצועות הלימוד בביה"ס התלמידים נבחנים בבחינות בגרות.
ביסוסן של כיתות טכנאים והנדסאים.
פרויקטים למעורבות בקהילה של מגמות עיצוב ותקשורת.
פרויקט "pearl" בנושא זכויות אזרח.
השתתפות בתערוכות מחוזיות וארציות וזכיות בפרסים שונים.
הקמת מרכז מהו"ת לסיוע רגשי ולימודי לתלמידים בעלי לקויות למידה.
נוכחות והתנהלות במהלך השיעורים
נוכחות התלמידים בכל השיעורים היא חובה. השתתפות בימי פעילות חינוכית-חברתית, בבית הספר ומחוצה לו, היא חלק בלתי נפרד מתהליך החינוך, והיעדרות בלתי מוצדקת מפעילויות אלו תיחשב כהפרת משמעת ותטופל בהתאם.
בהישמע הצלצול, על התלמידים להיכנס בצורה מסודרת לכיתות ולהתכונן לשיעור. חומרי הלימוד הנדרשים – ספרים, מחברות וכלי כתיבה – יונחו על השולחן מראש. במקרה של שיעור כפול, על התלמידים לוודא שהחומר הנדרש לשני חלקי השיעור זמין.
איחורים לשיעור
- כניסת תלמיד לכיתה לאחר תחילת השיעור תתאפשר רק לאחר רישום האיחור במזכירות.
- איחורים חוזרים יובילו לטיפול משמעתי בהתאם למדיניות בית הספר.
שימוש במכשירים אלקטרוניים
- חל איסור מוחלט על שימוש בטלפונים ניידים ומכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור.
- בתחילת השיעור, על התלמידים לכבות את המכשירים ולאחסנם בתיק.
- מכשירים שיימצאו על השולחן או בשימוש יוחרמו ויוחזרו להורי התלמיד בלבד.
התנהגות במהלך השיעור
הקפדה על כללי התנהגות תקינים היא תנאי הכרחי ללמידה אפקטיבית.
- חל איסור על אכילה ושתייה במהלך השיעור, למעט שתיית מים.
- על התלמידים לשבת בכיתה בהופעה תקינה, הכוללת חולצה מכופתרת המוכנסת למכנסיים.
- במקרה של היעדרות מורה, על נציג הכיתה לדווח על כך מיידית לרכז המערכת.
נהלי משמעת
בית הספר מחויב לשמירה על סביבת למידה תומכת ויעילה. תלמיד שיפריע למהלך התקין של השיעור יורחק באופן מיידי, יירשם במזכירות, ויוחזר לשיעור. טיפול המשך יבוצע בהתאם לחומרת ההפרעה:
- לאחר שלוש הרשמות על הפרעות, יישלח מכתב אזהרה להורי התלמיד.
- לאחר חמש הרשמות, ההורים יוזמנו לשיחת בירור בבית הספר.
- במידה והתלמיד לא יפר את הכללים במשך 30 ימים, הרשמות קודמות ימחקו.
במקרים של הפרעות חמורות כגון אלימות פיזית, עישון, חוצפה בוטה או פגיעה באמינות, הנהלת בית הספר תטפל במקרה באופן ישיר ובהתאם לנסיבות.