מגמת אומנויות העיצוב

מגמת העיצוב בתיכון הרב תחומי עמל א' פ"ת

מגמת העיצוב מכשירה את תלמידיה בטכניקות שונות כגון: רישום, ציור בחומרים שונים, פיסול בחומרים מגוונים, הדפס וצילום.
הדגש הוא על הכרות עם מגוון חומרים וטכניקות, פיתוח הדמיון, הביטוי האישי ופיתוח החשיבה היצירתית.

במהלך השנים מתנסים התלמידים בטכניקות שונות כגון: רישום, ציור בחומרים שונים, פיסול בחומרים מגוונים, הדפס וצילום.
הדגש הוא על הכרות עם מגוון חומרים וטכניקות, פיתוח הדמיון, הביטוי האישי ופיתוח החשיבה היצירתית.
בנוסף ילמדו התלמידים עיצוב גרפי בה לומדים לעצב כרזות, קטלוגים, כריכות ואתר אינטרנט. בנוסף התלמידים יתכננו מוצר ועבודה במדפסת תלת- מימד.

רכז המגמה: עמי סרפוס

מה לומדים במגמה?

 

תולדות האומנות בשילוב סדנת אומנות

לימודי האומנות במגמה נפרשים על פני 3 שנות לימוד ומשלבים לימוד עיוני בהיקף של 3 יח"ל ולימוד מעשי בהיקף של 2 יח"ל.

תכנית הלימודים:

התכנית מכוונת להפגיש את התלמידים עם שפת האומנות ולאפשר להם להכיר ולהבין אותה.
שפת האמנות היא שפה דינאמית ומשתנה מתקופה לתקופה ומגיבה לאירועים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים. התלמיד לומד להתבונן ולנתח יצירות הן במסגרת הכיתה והן בסיורים מודרכים במוזיאונים.

מה לומדים במסגרת המגמה?

  • תולדות האומנות.
  • סדנה מעשית באומנות.
  • עיצוב גרפי ממוחשב.

 

הנושאים הנלמדים בתולדות האמנות:

א. היבטים בהבנת האמנות על רקע העולם המודרני – 1 יח"ל.
ב. תולדות האמנות המודרנית –המאה ה -19, המאה ה -20 ואומנות ישראלית – 2 יח"ל.

 

סדנה מעשית:

בסדנה התלמיד ייחשף למגוון רחב של טכניקות עבודה וחמרים בהם הוא יתנסה ויצור.

בכתה י'- הדגש בלימוד מיומנויות יסוד וטכניקות.

כתה י"א – פיתוח היכולת להשתמש בשפת האמנות כאמצעי ביטוי. יישום פיתוח תהליכי יצירה אישיים באמצעות הטכניקות והחמרים השונים.

כתה י"ב- עבודה על פרויקט גמר המסכם את תהליך היצירה האישי. בהיקף של 2 יח"ל . הפרויקט יוצג בתערוכה של כלל תלמידי המגמה ויהווה את המבחן המעשי עליו יינתן ציון עי"י בוחן חיצוני.

 

 

הצטרפות למגמה:

-הבנה של שפת האמנות בהקשרים תרבותיים וחברתיים.

-רכישת כלים לניתוח יצירות מתחום הציור,צילום, פיסול, אדריכלות ותחומים נוספים של האמנות החזותית ופיתוח הדמיון והיצירתיות.

-לאפשר שימוש בשפת האמנות כאמצעי ביטוי ולניתוב רגשות.

-לאפשר לתלמיד להתפתח כאדם יוצר, בעל מודעות אסתטית ובעל טעם אישי ייחודי ולהפכו לצרכן תרבות.

 

רכז המגמה

  • סרפוס עמי

    רכז המגמה