על ביה"ס

צוות תיכון הרב תחומי פ"ת א' מאמין כי כל אדם יכול להגשים את כישוריו ולבטא את יכולתו הלימודית, הערכית והחברתית למיצוי יכולתו ולקידומו האישי.

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודות הצוות והתפקידים.
במידה ויש עוד שאלות אתם מוזמנים תמיד ליצור איתנו קשר.

 

תלמידים והורים יקרים!

 

אלברט איינשטיין אמר: "הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא".

המשפט הפדגוגי והמשמעותי הזה מנחה אותי בניהול התיכון והמכללה של הרב תחומי פ"ת א' .

צוות ביה"ס חרט על דגלו לחנך את תלמידיו תוך כבוד הדדי, מקצועיות , סבלנות ונחישות כל הדרך עד להשגת הזכאות לבגרות ולתעודת  הדיפלומה; ועד  להפיכתם לאזרחים  תורמים ומשמעותיים במדינת ישראל.

גאה ונרגשת אני, לפתוח את השנה הבאה עלינו לטובה, במיוחד לאור ההישג המרשים וקבלת אות ההוקרה  וההצטיינות מטעם משרד החינוך – על קידום הישגים לימודיים, חברתיים וערכיים לשנה"ל תשע"ז.

אכן גאווה גדולה ותוצאה של עבודה קשה ומאומצת של כל הצוות.

צוות ביה"ס כולו ,ער למהפכה הטכנולוגית ולהשפעתה על התרבות החברתית והכלכלית של מדינת ישראל. אנו עדים  להשפעה המאסיבית של השינויים ועל הצורך בהנחלת מיומנויות המותאמות למאה ה – 21.

לפיכך, צוות ביה"ס משתלם בחדשנות פדגוגית, ביזמות עסקית ובמצוינות פרופסיונאלית, כדי להתאים את אופני הלמידה לתלמידים.

כמו כן, שוקד הצוות כל העת ,על דרכים שיובילו לפיתוח ולחיזוק המיומנויות הדרושות לתלמידינו בעולם הגלובלי החדש הנמצא מסביבם.

יתירה מזאת, בשנה"ל הבאה עלינו לטובה, ביה"ס מגדיל את מימשקי  עבודתו עם התעשייה ועם הקהילה כדי להוביל ליעדים אלו :

בברכתם של  משרד החינוך , של  הרשות ושל רשת עמל אנו משיקים את פרויקט " מפרש לחיים":  פרויקט שנועד לעגן את ההתנסות בתעשייה ובקהילה ולעבד אותה בין כתלי ביה"ס. הלמידה בשכבת י' תשיק למגוון רחב של תחומי החיים , בד בבד עם ההכנה לבגרויות הפנימיות והחיצוניות.

אנו מאחלים לכל תלמידינו ולמשפחותיהם שנה טובה ואיכותית, שנה של צמיחה וחדשנות, שנת הצלחה והישגים פורצי גבולות.

ברכה מיוחדת לשנת שלום ובטחון שלוחה לבוגרינו המשרתים בגבולות ישראל ולכל חיילי צה"ל באשר הם: "מי ייתן ויבוא שלום עלינו ועל כל עם ישראל" אמן ואמן!                                                                  

                             בברכת הצלחה רבה,

 

 

שלכם,

מירי ענני

מנהלת תיכון הרב תחומי עמל א' פ"ת 

 

 

  • ביה"ס ישאף לפיתוח אדם אוטונומי, שלם וערכי המודע לרצונותיו ולכישוריו, מכיר את זהותו ומסוגל לעצב לעצמו השקפת עולם ערכית וביקורתית.

  • ביה"ס יעודד את תלמידיו למצות את יכולתם הלימודית ויפתח את היכולת האישית של כל תלמיד, כדי להגיע להישגים גבוהים ככל האפשר ולמצות את כישוריו ויכולותיו במלואם.

  • ביה"ס יפתח מעורבות חברתית פעילה ויוזמת קרב תלמידיו.

  • ביה"ס יראה את עצמו כחלק בלתי נפרד מהקהילה וישאף לשיתוף פעולה עמה.

  • ביה"ס יכין את תלמידיו לעולם  המתקדם והמשתנה ע"י טיפוח המיומנות הנדרשות במאה ה 21.

  • למידה שיתופית, טיפוח הסקרנות, היצירתיות, עבודת הצוות  ושיפור מיומנות בסביבת למידה מתוקשבת.

 

  • העלאת אחוזי התלמידים הזכאים לתעודת בגרות (מיצוי הפוטנציאל האישי של כל תלמיד).

  • פיתוח צוות המורים בביה"ס והכשרתו לעבודת צוות,למיומנויות הוראה ועזרת מחשב ולפיתוח תוכניות לימוד בהתאם לרמות השונות של אוכלוסיית התלמידים הבית ספרית.

  • הקניית ערכים יהודיים ואוניברסליים לעיצוב דמותו של בוגר ביה"ס. פיתוח תרבות בית ספרית מקובלת, ידועה לכלל אוכלוסיית ביה"ס: הנהלה, מורים, תלמידים והורים.

מטרות ויעדים

א. במוקד החינוכי- ערכי:

הקניית מערכת ערכים המבוססת על התרבות היהודית והאוניברסלית שיאפשרו לתלמידלהשתלב בחברה הלומדת בביה"ס, ובעתיד בחברה כאזרח מועיל לעצמו ולקהילה. ערך כבוד האדם, המעורבות והערבות ההדדית עומד 

במרכז המדיניות החינוכית בביה"ס. השמירה על ערך זה מהווה את הבסיס למערכת היחסים של אוכלוסיית ביה"ס: תלמידים, הורים, מורים והנהלה.

ב. במוקד הלימודי פדגוגי:                                           

בניית מסגרת לימודית מובנית וממוקדת ובניית סביבה חינוכית תומכת שתאפשר לכל תלמיד ביה"ס למצות את כישוריו ואת יכולותיו.
הקניית ידע, השכלה רחבה וכלים ללמידה עצמית ולפיתוח החשיבה.
– קבלת תעודה בגרות ותעודה טכנולוגית שיאפשרו לימודי המשך.

כל אלה יבטיחו לתלמיד הצלחה בבחינות הבגרות ויכשירו אותו ללימודים במסגרת שמעבר לביה"ס התיכון, לימודי י"ג – י"ד, מכללה או אוניברסיטה.

 

הדרך להצלחה שלך

זכאות לתעודת בגרות ותעודת טכנולוגית

מגמות לימוד ייחודיות ומעניינות, השמת דגש על יצירתיות,אמנות, תקשורת ומחשבים.

תוכנית חברתית עשירה.

דירוג כיתתי על פי רמה אישית.

אפשרות לימודים לתואר טכנאי, הנדסאי B-Tech או אוניברסיטה.

מעבדות מתקדמות ומשוכללות ומחוברות אינטרנט.

סגל מורים רב ניסיון ומיומן.

מדיניות "דלת פתוחה" בין המנהלת לתלמידים.

יחס אישי, מערך תמיכה ובניית תוכנית אישית.

12 כיתות חדשות לנוחות התלמידים (מיזוג, תקרה אקוסטית וכו').

חצר ביה"ס מותאמת לרווחת התלמידים.

לימודי מחשב ברשתות מחשבים ובפיתוח מערכות מידע.

העמקה של הלמידה הממוחשבת במקצועות העיוניים.

הלימודים במגמות הטכנולוגיות מתקיימים באמצעות תוכנות מחשב מקצועיות.

רדיו תלמידים בבית הספר בהפסקות.

אתר התקשוב של מפ"ט עמל – תלמידים מחוברים לחברים ולמורים מביה"ס דרך האינטרנט.

 

הדרך להצלחה שלך – זכאות לתעודת בגרות ותעודת טכנולוגית בכל מגמות הלימוד

 מגמות לימוד ייחודיות ורלוונטיות, השמת דגש על יצירתיות,אמנות,תקשורת,מחשבים טכנולוגיה ואוטו-טק.

תוכנית חברתית עשירה.

דירוג כיתתי על פי רמה אישית.

אפשרות לימודים לתואר טכנאי, הנדסאי או אוניברסיטה.

מעבדות מתקדמות ומשוכללות ומחוברות אינטרנט.

סגל מורים רב ניסיון ומיומן.

מדיניות "דלת פתוחה" בין המנהלת לתלמידים.

יחס אישי, מערך תמיכה ובניית תוכנית אישית.

12 כיתות חדשות לנוחות התלמידים (מיזוג, תקרה אקוסטית מקרן ועמדת מחשב למורה ועוד').

חצר ביה"ס מותאמת לרווחת התלמידים.

לימודי מחשב ברשתות מחשבים ובפיתוח מערכות מידע.

העמקה של הלמידה הממוחשבת במקצועות העיוניים.

הלימודים במגמות הטכנולוגיות מתקיימים באמצעות תוכנות מחשב מקצועיות.

רדיו תלמידים בבית הספר בהפסקות.

 

מבנה הלימודים בביה"ס

בביה"ס נלמדים מקצועות לימוד עיוניים בצד מקצועות לימוד טכנולוגיים.
המקצועות העיוניים נלמדים בכיתות אם, בעוד המקצועות ה טכנולוגיים נלמדים במעבדות או בחדרי מקצוע בקבוצות לימוד קטנות, יתרון המאפשר יחס אישי לכל לומד. מקצועות הלימוד העיוניים (תנ"ך, ספרות, לשון עברית, היסטוריה, אזרחות, אנגלית ומתמטיקה) הינם לימודי חובה החלים על כל תלמידי מדינת ישראל.

מגמות הלימוד הטכנולוגיות הינם לימודי חובת בחירה של מקצוע מוגבר.
השילוב של מקצועות החובה העיוניים וחובת הבחירה של המגמה מקנה תעודת בגרות. בתום שלוש שנות לימוד יוכל הבוגר לזכות בתעודת בגרות ו/או בתעודה טכנולוגית ולהמשיך את לימודיו לכיתה י"ג – י"ד במסגרת בית הספר או במסגרת מכללות אחרות של רשת עמל.

בביה"ס יש: ספריה, אולם התעמלות, מגרש ספורט, חדר כושר, מעבדות מחשבים,חדרי מגמות, משכן לאמנויות, חצר מרווחת עם ספסלים ומזנון.

לימודי המגמה בכיתות י' – י"א – י"ב בנוסף למקצועות החובה

בכל מקצועות הלימוד בביה"ס התלמידים נבחנים בבחינות בגרות.

ביסוסן של כיתות טכנאים והנדסאים.

פרויקטים למעורבות בקהילה של מגמות עיצוב ותקשורת.

פרויקט  "pearl" בנושא זכויות אזרח.  

השתתפות בתערוכות מחוזיות וארציות וזכיות בפרסים שונים.

הקמת מרכז מהו"ת לסיוע רגשי ולימודי לתלמידים בעלי לקויות למידה.

נוכחות והתנהלות התלמידים המהלך השיעור:

  • נוכחות התלמידים בכל השיעורים הנה חובה !
  • ימי פעילות חינוכית – חברתית בבית הספר ומחוץ לו הנם חובה ! היעדרות בלתי מוצדקת מכל  פעילות במסגרת ביה"ס תיחשב  כהפרת משמעת ותטופל בכל חומרת הדין.
  • בהישמע הצלצול ייכנסו התלמידים בצורה מסודרת לכיתות וימתינו למורה ליד השולחנות, כאשר החומר הלימודי : ספרים המחברות וכלי הכתיבה מונחים על השולחן.
  • במקרה של שיעור כפול יכין התלמיד את החומר גם לשיעור הבא.
  • כניסה לכיתה לאחר שהשיעור החל תותר לאחר שהתלמיד יירשם על איחור .
  • התלמידים יקדמו את המורה בקימה ויישבו במקומותיהם באישורו.
  • חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי טלפון ניידים או במכשירים אלקטרוניים אחרים במהלך השיעור. בתחילת השיעור יש לכבות את המכשיר ולאחסנו בתיק. מכשיר שייתפס על השולחן – יוחרם ויוחזר לידי הורי התלמיד בלבד.
  • חל איסור מוחלט לאכול ו/או לשתות במהלך השיעור למעט שתית מים.
  • התלמידים יישבו בכיתה בהופעה תקינה (חולצה מכופתרת בתוך המכנסיים).
  • אם מורה מתעכב או נעדר מהשיעור, נציג הכיתה ידווח  על כך מידית לרכז מערכת האחראי על המערכת.

נהלי משמעת

  • תלמיד, שיורחק משיעור בשל הפרעה למהלך התקין  של השיעור,יוצא מהכיתה, יירשם במשרד השוחרות, ויחזור מיד לשיעור .
  • המשך הטיפול ייעשה  ע"י מחנך הכיתה או על ידי המק"ס /ראש הצוות או ע"י סגן המנהל האחראי בהתאם לחומרת ההפרעה ולאופייה.
  • תלמיד שיצבור שלוש הפרעות-יישלח מכתב התרעה להוריו, המכתב יוחזר ע" תלמיד, כשהוא חתום ויתויק בתיקו האישי.
  • לאחר חמש הפרעות יוזמנו ההורים לשיחת בירור בביה"ס.
  • בחלוף 30 יום ללא הרשמות, תמחקנה ההרשמות הקודמות, וספירת הרישום תתחיל מחדש.
  • במקרה של הפרעות חוזרות ונשנות או מקרים של התנהגות חריגה כגון : אלימות פיזית, חוצפה בוטה, עישון, פגיעה באמינות וכו' יטופל התלמיד ע"י  הנהלת ביה"ס.